Sivut

keskiviikko 10. kesäkuuta 2015

Vuonna 2018

31.5.2018 

Tervehdys arvostetut kurssitoverini ja tuutorini! 

Näin se kolme vuotta on mennyt kuin siivillä. Kolme vuotta sitten tunnelmat olivat täysin toisenlaiset. Ensimmäisen opiskelupäivän epävarmuus ja odottava tunnelma on vaihtunut tämän päivän riemun ja helpotuksen hetkiin. Olen tänään saavuttanut ammatillisen opettajan pätevyyden. Hyvä minä ja hyvä te kurssitoverini! 

Aloittaessani opinnot tiesin, että en tule pääsemään helpolla vaan joudun ensimmäisestä päivästä lähtien raivaamaan tilaa kalenteristani tehdäkseni koulutukseen liittyviä harjoituksia ja oppimispäiväkirjaa vielä lähiopetuspäivienkin jälkeen yömyöhään. Onneksi perheeni ymmärsi tämän ja tuki minua heti alusta alkaen. Tavoitteenani oli saada eväitä ja työkaluja osaamisen kehittämiseen ensisijaisesti omalla toimialallani ohjelmistokehityksessä. Mutta samalla sain itselleni uuden opettajan ammatin. Näihin opintoihin käytetty aika ei todellakaan ole heitetty hukkaan, vaan saatua oppia voi hyödyntää muissakin asioissa. 

Olen päässyt tähän pisteeseen, koska olen ollut sinnikäs ja periksiantamaton. Yritin pitää itseni positiivisella mielellä koko opiskeluajan ja kääntää heikot hetket omaksi voimakseni. Vaikka muutaman kerran tuntui, että heitän leikin kesken, olen äärimmäisen kiitollinen jatkaessani opintoja loppuun saakka. Iso kiitos tästä saavutuksesta kuuluu myös teille kurssikaverini ja tuutorini. Yhteiset ryhmäkeskustelumme ja teidän kannustuksenne antoivat uskoa ja luottamusta tulevaan. Ryhmäpäivien parasta antia olivat ehdottomasti teidän ajatuksenne ja kokemuksenne. 

Uskon, että pääsen hyödyntämään näitä oppeja tulevaisuudessa. Ikuisen opiskelijan liekki ei sammunut… ehkä pienen hetken päästä löydän itseni opiskelemasta taas jotain uutta. Kiitos siis teille ja kaikkea hyvää tulevaan!


t. Petra

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti